16 Haziran 2011 Perşembe

Babama Mektup


Babama Mektup

Cem Yayınevi Kafka Kitapları Dizisi


'Çok sevgili baba,

Geçenlerde bir kez, senden korktuğumu öne sürmemin nedenini sormuştun. Genellikle olduğu gibi, verecek hiçbir cevap bulamadım, kısmen tam da sana karşı duyduğum bu korku yüzünden, kısmen de bu korkuyu gerekçelendirmek üzere, konuşurken toparlayabileceğimden çok daha fazla ayrıntı gerektiği için...'

Franz Kafka,1919'da dinlenmek üzere gittiği Schelesen'de Julie Wohryzek adında bir kızla tanışıp nişanlandı. Aynı yıl kaleme aldığı Babaya Mektup, yazarın bu nişana karşı çıkan babası Hermann Kafka'ya yanıtıdır. Kafka'nın yayınlamak amacıyla değil, babasıyla ilgili duygu ve düşüncelerini dile getirmek için yazdığı, ama hiç göndermediği bu mektup, hem Kafka'nın yaşamöyküsüne açıklıklar getirmesi, hem de kimi izleklerinin ipuçlarını barındırması açısından büyük önem taşır. 


Ben ne düşünüyorum ; 


Mektup yazmayalı 20 yıl olmuş. Kitabı bitirdiğimde farkına vardım. Geçen yirmi yılı iç dünyamı inşa eden veya yıkan insanlara mektuplar yazıp göndersem mi? diyede düşünmedim değil hani. 
Ne enteresan olurdu, belki karşılıklı mektuplaşarak yüz yüze konuşamadığımız birçok meseleyi yaza bilir miydik? Duygularımızı yazarak daha rahat dile getirir miydik? 
Aslında şöyle dedim ama öyle söylemek istemedim, şöyle söylemek istedim. 
Biliyorum seni üzdüm ancak, böyle gerekiyordu. Sebebi de buydu.
Ne bileyim örnekleri çoğalta biliriz. Altını üstünü hep beraber kendi seciye ve karakterimize göre doldura biliriz.
Şevket ağabeyin yazdığı gibi Tükenmez kalemle yazılıyor hayatımız. Silinemiyor elbet. Sevdiklerimize davranırken onların alıcılarında dekoder (çözücü) veya benzeri aletleri olamayacağını düşünüp, ona göre hareket etsek dahamı iyi olur acaba
 Hz. Muhammet S.A.V buyurduğu gibi "her kişiye anlayacağı şekilde konuşun" ....

Selam, Hürmet ve Kalbi muhabetlerimle
Serdar Karamanlı


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder