4 Kasım 2012 Pazar

Davete icabet etmek üzerine.....


İki arkadaşım ki, kendilerini kardeşimden daha fazla görürüm. Emek edip bir yemekli toplantı tertip edip 30 yakın eski okul arkadaşlarını arayarak katılım sağlayıp sağlayamacaklarını sormuşlar, 5 kişi haricinde katılım olacağı yönünde liste yapıp toplanılacak mekanın sahibine yer ayırtırmışlar. Davet günü ayrıca Mustafa yeniden hatırlatma olsun diye öğle üzeri katılımını bildiren her kişiye telefonlarına mesaj göndermiş ki bana da mesajı ulaşmıştır. Bu arada dostlarım bilir, çok özel olmadığı sürece benim Pazar günü bir etkinliğe katılmam çok az olasıdır. Çünkü Pazar günü aileme aittir.

Şimdi buraya kadar bir sorun yok gibi duruyor. Asıl sorun ne peki diye sora bilirsiniz? Sorun şurada Ahde veya Sözüne sadık kalmayanlar da. Bana göre 9 yiğit sözünün arkasında durmuş Arkadaşlarının davetine icabet etmiş, bu yazı geleceğini söyleyip de gelmiyenleredir. 

Onlara söyleyeceğim çok şey olabilir. Ama ben konuşmak yerine Rabbime ve Resulüne sözü bırakıyorum.

Özünde merhemetli sözü ile merhametli Allah adıyla;
Saff Suresinden
2. Ey iman edenler! Yapmayacağınız şeyleri niçin söylüyorsunuz?   
3. Yapmayacağınız şeyleri söylemeniz, Allah katında büyük bir nefretle karşılanır.

Abdullah İbni Ömer (r.hma)'nın rivayet ettiği hadis de ise, Rasulullah (s.a.s) şöyle buyurur:
"Davet edildiğiniz zaman, bu davete icabet ediniz!"
Kendisi davet edildiği takdirde, mü'min Müslümanların davetine icabet ettiğini beyan buyuran Rasulullah (s.a.s), ümmetine de davet olunduklarında icabet etmeyi emir buyuruyor.

"Müslümanın, müslüman üzerindeki hakkı beştir:
-Selamı karşılamak,
-Hastayı ziyaret etmek,
-Cenazelerin ardından gitmek,
-Davete icabet etmek,
-Aksırana dua etmek."
Rasulullah (s.a.s), ümmetine bu hususlara dikkat etmeyi emir buyuruyorlar. Vesselam.

Siz, siz olun gitmeyeceğiniz yerlere söz verip de Arkadaşlarınızı maddi ve menevi zarara uğratmayın. Gerçekten değer veriyorsanız, ayrıca bir özrü de hak ettiklerini düşünüyorum.  Ben Fatih ve Mustafa kardeşime teşekkürlerimi sunuyor ve kabul etmelerini umuyorum.

Selam, dua ve Kalbi hürmetlerimle,
Serdar Karamanlı
20Şubat2011


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder