4 Kasım 2012 Pazar

1 Ayet ve 1 soru. Dostlar bu ayette ne anlatılmak isteniyor? Lütfen yorumlarınızı yazarmısınız?

Maide Suresi 93. İman edip salih ameller işleyenlere; Allah’a karşı gelmekten sakındıkları, iman ettikleri ve salih amel işledikleri, sonra Allah’a karşı gelmekten sakındıkları ve iman ettikleri, sonra yine Allah’a karşı gelmekten sakındıkları ve iyilik ettikleri takdirde, daha önce tatmış olduklarından dolayı bir günah yoktur. Allah, iyilik edenleri sever.

Irfan Kavak İman edip salih amel işlediğini iddia edenler. Kendinizi her daim kontrol edin. "Ben gerçekten iman ettim mi, imanın gereği olarak amellerimi halis bir niyetle gerçekleştirdim mi? İman ettik deyip sorumluluklardan kurtulduk mu, İman edip Allah'a karşı gelmekten geri durduk mu... Ta ki ölüm bizi bulana kadar bu devri daim kontrol bizim hayatımızda yer edindi mi?" Öyle sanıyorum ki Rabbim bizden devamlı uyanık olmamızı, şeytanın hilelerine karşı dört gözde beklememizi, gaflette olmamamızı diliyor. Döngü çok açık, insan fıtratı da öyle. O halde döngüyü muhafaza etmek kaydıyla fıtratın ve gafletin getirdiği hatalardan hemen kendimizi tevbe ile arındırıp, yolumuza devam etmeliyiz. Tekrar edersek: İman et, salih amel işle, Allah'a karşı gelme, tekrar iman tazele, salih amel işle ve Allah'a karşı gelme ve iyilikte bulunmaya devam et... Döngüyü bozma ve döngüden çıkmak.

Dıdem Irelcımer yanlıs bısey yazmak ıstemem zıra sızler kadar maalesef bılgılı degılım bu konuda ama ben bır kac kere okuduktan sonra soyle dusunuyorum: ıman etmek, gunahtan kacınmak ve bu konular hakkında tekrar tekrar emın olup kendımızı sakınmak ve ıstakrarı bozmamakla ancak Yaradan daha oncesınde ıslenmıs gunahlardan bızı emın kılabılır ınsallah...
Umarım yanlıs bır anlam yazmadım...


Serdar Karamanlı Yanlış yazmak, hiç yazmamak veya hiç düşünmemekten daha iyidir ki, yazmış olduklarınızdan istifade etmek mutluluk verdi. Teşekkür ederim Didem hanım.

Fatma Bahadır insan hayatı duruma göre bazen uzun bazende kısadır.iman ise hayatın tamamına yayılması gereken bir durumdur.bazen iniş ve çıkışlar yaşanabilir.buda doğaldır...ama önemli olan süreklilik ve doğru yodan asla çıkmamaktır...bazen çok sıkıntılı durumlarda durmak dinlenmek istersek aman o yolun kenarlarında dinlenelim...Allah muhafaza yolumuzu kaybedebiliriz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder