25 Haziran 2013 Salı

Pahalı özgürlük....

Ali Bulaç, takip ettiğim ve önemsediğim yazarlardandır.  Dün yayımlanan makalesinde yine önemli bir mevzu olan ÖZGÜRLÜK konusuna yer ayırmış. Alıntılar yapıp tamamını okuyabilmeniz için link veriyorum.

"Bizim bakış açımızdan özgürlük, ruhun bedenin istek ve tutkularının etkisinden kurtulup manevi kemal, ahlaki olgunluk ve entelektüel yetkinlik kazanması çabası iken, postmodern özgürlük, bedenin istek ve tutkularının hiçbir engelle karşılaşmadan karşılanmasıdır"
"Daha geçen yüzyılda Dostoyevski, “Fransa'da kişinin özgür olabilmesi için 1 milyon franka sahip olması lazım.” diyordu. "
"İlk defa kapitalist ekonominin empoze ettiği düşünce ile nefsin bütün istek ve tutkularının merkeze alınmasına karar verildi, böylelikle bir yandan insan “ekonomik yaratık” olarak tanımlanırken diğer yandan sınırsız sermaye biriktirme ve mümkün ölçülerde en yüksek seviyede iktisadi büyüme beşeri faaliyetin ana hedefi haline getirildi."
"Bu çerçevede daha çok özgürlük, daha çok para ve daha çok tüketim, dilediğini yapabilme imkânı ve gücüdür. Ne var ki paylaşım adaletsiz, kaynaklar sınırlıdır. Liberal demokrasi duruma göre zümreler arasında dönüşümlü olarak sermaye ve statü aktarımı yapar. Her aktarımda yeni zengin zümreler ortaya çıkar, eski zümreler yoksunlaşır. Bu da derin öfke biriktirir. İyi niyetli çevrecilerin ve çarşı esnafının dışında, meydanlarda yeniden boy gösteren “eski beyaz zümreler”in öfke patlaması bununla ilgilidir."

Evet benim alıntılarım bu kadar makaleyi okumalısınız tavsiyesinde bulunuyorum...

http://www.zaman.com.tr/ali-bulac/pahali-ozgurluk_2103576.html

1 yorum:

  1. Bu gün yaşadığımız toplumda, özgürlüğe sınırsız yapabilme imkanları dahilinde seçme hakkına kavuşmak olarak bakıldığı kanaatindeyim..hayatın farklı alanlarında insanların bu gün istenilen manada özgür olmak istemeleri gerek dünyevi gerek uhrevi manada sıkıntı yaratmaktadır...bu gün etrafımızda özgürlük isteklerini diğer insanların özgürlüklerini kısıtlamakla dile getirmek isteyen bazı topluluklar ileriye dönük toplumun ahlaki yapısını bozmuşlardır....ben bu yüzdendir ki Şevket Abimden sade bir dil ile müslüman olan veya olmayan veya da müslüman olduğunu iddia eden insanlara hitaben bir yazı istemiştim..bu yazıyı çok beğendim....çok güzel olmuş kalemine sağlık...ama benim istediğim tam anlamıyla bu değildi....Fatma Bahadır.....

    YanıtlaSil