11 Eylül 2014 Perşembe

Aslında Bana ne oluyor?


Son üç derstir Sözün Gücü Kitabın da Asr Suresi Tefsirinde,
Salih amel (dinen yapılan işler) ve Hasene (iyilik) hakkında konuşuyoruz. 

Ses kayıtlarını yeniden dinlediğimde, yaşadığımız sıkıntılı coğrafya ve iş 
hayatının ruh halimizde inanılmaz bir geri gidişe neden olduğunu gördüm.
Bunu topluma bakarak değil kendimde tecrübe ediyorum. 

Son altı aydır, Daha asabi, daha çabuk sinirlenir ve üzülerek söylemeliyim 
ağzı bozuk bir adam oldum. Beni sinirlendiren konuların başında, seçim
ile 
gelen İslamcı kimlikleri ön planda olan yöneticilerin "Adalet ve
hakkaniyet" 
konularında duyarlı olmamaları. Şimdiler de onların inancı
ile benim inandığım 
değerler arasında farklar olduğunu artık net bir şekilde
görebiliyorum. İyiliği yaptıklarını söylüyorlar ama kabul görüyor mu?


4 Eylül 2014 akşamı yaptığımız Salih amel ve Hasene konusunda
yaptığımız 
derste tespit ettiğimiz şu çarpıcı ayrıntıyı aktarmak istedim.

"Her Salih amel aynı zamanda bir Hasene(İyilik)dir. Ancak her Hasene
(iyilik) Salih bir amel değildir." 
Nedenine gelince "Salih amel İnsanların
düşüncelerini iyi yönde dönüştürüp İSLAH etmeyi amaçlarken,
Hasene bir anlıktır.
"(1)

Salih amel bir İtikadı gerektirir."
İtikat, yapılan iyiliği belli bir düşünce
çerçevesinde, İnsanların düşüncelerini iyileştirmesi ve temizlemesi
yani iyi düşünmesidir.
"(2)

Bunu da gerçekten İman eden ve Allah'a yürekten bağlı ve Allah'a
güvenen insanlar başarabilirler. Ben kendi açımdan kendimi bu konularda
sorgulayıp, iç dünyama yeniden dönerek İman temizliği yapmam
gerektiğine karar verdim. Dostlarım sizlere de bunu yapmanızı öneririm.
Çünkü sizin için yapabileceğim yalnızca bu kadar. Günaha batmış biri
başka ne diye bilir ki?

Serdar Karamanlı

(1) Musa Şimşekçakan Sözün Gücü Kitabından
(2) Şevket Hüner


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder