26 Aralık 2013 Perşembe

Tebbet Suresinin ardından...

Musa Şimşekçakan ağabey, Bir başka açıdan Tebbet suresini değerlendirmiş. Bizler yaptığımız okuma ve değerlendirme toplantılarımızda istifade ettik. Aşağıda sonuç diyebileceğimiz bir bölümü istifadenize sunuyorum..

Surenin Anlamı içinde bağlamı.
Kahrolsun Ebu Leheb'in servet ve iktidarı ve kahrolsun kendisi! Sonunda ateşine odun taşıyan ve boynunda bükülmüş iplerden bir halat olan karısı ile birlikte şiddetle parlayan ateşe atıldığında servet ve gücünün kendisine ne faydası olacak.

Sözün Gücü Sayfa 322

Sure servet ve iktidar sahiplerini uyarıp korkutmak adına Ebu Leheb ve eşini sembolleştirerek şöyle seslenmektedir.
Ey servet ve iktidar sahipleri,
Siz de onlar gibi olmayın;
Allah tarafından böylesine küçük düşüp kınanmayı
Ezilen kitleler gözünde küçük düşüp kınanmayı
Toplum tarafından zalim olarak yaftalanmayı
Hedef olup cehennemle müjdelenmeyi
Göze alabilecekseniz alında görelim!
Haydi bakalım işte ben konuştum
Kötülüğün başı Ebu Leheb'inizi size anlattım
Size şakam olmadığını söylemiştim
Şimdi yapın bakalım yapacağınızı
Ben buradayım
Siz neredesiniz?

Sözün Gücü Sayfa 325
Musa Şimşekçakan

Son söz olarak,
Şüphesiz her şeyi en iyi bilen Allah'tır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder