28 Aralık 2013 Cumartesi

Bir Resim, Bir Hadis ve Önemli bir AYET....


Ebû Sirve Ukbe İbni Haris (rah) şöyle dedi:                                                                             
Bir keresinde Medine’de Resulullah’ın (sav) arkasında ikindi namazı kılmıştım.                
Resûlullah (sav)  selâm verip namazı bitirdi ve süratle yerinden kalktı, safları yararak hanımlarından birinin odasına gitti. Cemaat Resulullah’ın (sav) bu telaşından endişe ettiler. Resulullah (sav) kısa sürede döndü, kendisinin bu acele davranışından dolayı meraklanmış olduklarını gördü ve şöyle buyurdu:
“Odamızda sadaka (olarak dağıtılacak) bir miktar gümüş olduğunu hatırladım da onun gece evde kalmasını ve beni hayırda acele etmekten alıkoymasını uygun görmedim. Derhal dağıtılmasını emrettim.”
(Buhârî, Ezan 158, Zekât 20 / Nesâî, Sehv 104)


Ey iman edenler! Hiçbir alışverişin, hiçbir dostluğun ve hiçbir şefaatin olmadığı kıyamet günü gelmeden önce, size rızık olarak verdiklerimizden Allah yolunda harcayın. İnkâr edenler ise zalimlerin ta kendileridir. (Bakara / 254)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder