21 Ekim 2013 Pazartesi

Gökkuşağı Altınaki Bayram Çocuğu


İçimdeki çocuk, güleç yüzüyle bayramın gelişini müjdeliyor yine.
O kadar mutlu ve o kadar sevinçli ki; kıpır kıpır…
İyi ki de onu saklamışım; esenlik dolu günlerin muştucusu sevimli şey…
İçimdeki çocuk hatıralardan bahsediyor. Benim çoktan yaşayıp unutayazdığım hatıralardan. Ama o hala yaşamada benim hatıra dediklerimi.   
Yağmur yağmış, bir sonbahar yağmuru. Hava serin ama üşütmüyor. Havada asılı kalmış su zerrecikleri muzip; yüzüme ve ellerime ıslak dokunuşları ile tasallut oluyorlar. Biteviye öpüyorlar beni.
Bulutlar dağılıyor. Masmavi gökyüzü sıkılgan bir sonbahar güneşi ile birlikte çıkageliyor. Gözlerimi kamaştıran ışık seli muzip yaramazların öpüp ıslattıkları yerleri bir anda kurutuveriyor.
Sonra dolu ve canlı bir gökkuşağı beliriyor.
Düzgün, kusursuz bir yay; uçlarını görmek mümkün değil. Sonsuzdan gelip sonsuza giden bir kutlu yol. Bu yolda kimler yok ki; sohbete dalıp grubunu çoktan kaçırmış tek tük göçmen kuşları, biçilmiş tarlalara hüzünle bakan bizim serçeler, kanatlarım nerelere değecek merakıyla olmaması gereken yüksekliklere bir şekilde çıkmış hayret ve korku içindeki kargalar ve keklikler. Kelebekler o kadar irileşmişler ki, gökkuşağının canlı renklerini şenlendirmişler.
Neşeli bir ritim duyuyorum. Çıngırak sesleri ile uzun upuzun bir kervan görünüyor. Ak ihramları içinde arınmaya doğru giden hacıların parlak ve mesut yüzleri, gökkuşağının pastel renklerini ışıtıyor. Develerin sen ve şakrak yürüyüşleri, mutmain kalplerin mütevekkil tavırları kadar emin ve sağlam; selamete ve teslime doğru gidiyorlar.
Benim kınalı koçum hoplayıp, zıplayarak kervanın bir arkasında bir önünde. Göz göze geliyoruz. Bana göz kırpıyor. Varınca varacağı yere, O’na benden bahsedecekmiş. İçim sıcacık oluyor. Ama zaten çoktan yazmıştır meleğim sevabımı. Babama teslim ederken kınalımı yazmıştır meleğim mutlaka, bundan hiç şüphem yok. Komşularımızın gürbüz delikanlı tosunu da selam söyledi. Nasıl olsa bayramlaşmaya gideceğim komşularıma, selamını iletirim tosunun.
İçimdeki çocuk gökkuşağı altında mesut ve bahtiyar, bütün mü’minlerin kurban bayramını tebrik ediyor. Tabii ki ben de; “Kurban Bayramınız mübarek olsun.”
Arif Arcan

İstanbul, 13.10.2013

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder