12 Mayıs 2013 Pazar

Vur patlasın, çal oynasın....

Zümer Suresi ne hatırlatılmış olabilir? Kim veya kimler için, ve ne sebeple hatırlatılmıştır. Biraz düşünelim istedim.

53 De ki: Ey kendi nefisleri aleyhine haddi aşan kullarım! Allah'ın rahmetinden ümit kesmeyin! Çünkü Allah bütün günahları bağışlar. Şüphesiz ki O, çok bağışlayan, çok esirgeyendir.

54 Size azap gelip çatmadan önce Rabbinize dönün, O'na teslim olun, sonra size yardım edilmez.

55 Siz farkında olmadan, ansızın başınıza azap gelmezden önce, Rabbinizden size indirilenin en güzeline (Kur'an'a) tabi olun.

56 Kişinin: Allah'a karşı aşırı gitmemden dolayı bana yazıklar olsun! Gerçekten ben alay edenlerdendim (diyeceği günden sakının)!

(Diyanet İşleri Vakıf Mealinden istifade edilmiştir.)

Kişilerin kendi hayat tarzların da seçim yapmak elbette kendilerine bırakılmıştır. Sonuç itibari ile 
"2/256 Dinde zorlama yoktur. Artık doğrulukla eğrilik birbirinden ayrılmıştır." eh artık seçim yaptığınız da İyiliğin ve hakkın yanın da fotoğraf verirsek ne ala, verdiğimiz fotoğraf kareleri Allah tarafından "Ey kendi nefisleri aleyhine haddi aşan kullarım!" olarak değerlendirilirse ki tehdit o yöndedir. 

Ayetlerin devamını okuyarak anlama ve anlamlandırma çabası içerisine girip, gerçekten zor olan düşünme işine başlayıp kendimizi öteler de sıkıntıya sokmayacak bir yol haritası veya yaşam biçimini aramaya başlamamız gerekmiyor mu?

Cevabımız EVET ise çabalarımızın boşa gitmemesini dilerim.

Serdar Karamanlı
12 Mayıs 2013

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder