16 Mart 2013 Cumartesi

Emrolunduğumuz gibi dost doğru olmak

Peygamberin arkadaşlarının rivayet ettiğine göre Kur'an'da Peygambere daha ağır gelen bir ayet olmadığını hatırlatmakla, Peygamber'in "Beni Hud suresi kocattıdediği aktarılmıştır. Çünkü bu surede Ona "emrolunduğun gibi dost doğru ol" denilmiştir. Şimdi Ayeti hatırlayalım 
Hud Suresi 112 Öyle ise emrolunduğun gibi dost doğru ol. Beraberinde sana tabi olanlarda dost doğru olsunlar. Hak ve adalet ölçülerini aşmayın. Şüphesiz o, yaptıklarınızı hakkıyla görür.

Şimdi bu ayet üzerinden kendimize bakalım, hak etmediğimiz şeyleri almaya meyal bir halimiz var mı? yok mu? 
Bunu da yaparken ama herkes yapıyor, ne olmuş ki? tarzında hemen savunmaya geçmemizde toplumun ortak tepkisi. 
Toplumun içinde bulunduğu ruh hali, siyasete atılınca hemen su üstüne çıkıyor. Ondan sonra siyaset yapan ve kötü örnek olan kişileri suçluyoruz. Bu onların suçlu olmadığı anlamına gelmez.
Fakat ilk önce temiz olmaya ve temiz kalmaya kendimizden başlamalıyız. Şevket HÜNER ağabeyin dediği gibi "benim sözüm bana geçmiyor ise, başkalarına geçmesini nasıl beklerim." ilk önce ben, benden başlayacağım. Ve hak etmediğim, emek etmediğim hiç bir şeyi elde etmeyeceğim.

Sonra nasıl karşımda ki muhatabıma, İslamın insanı temiz ve erdemli kıldığını anlatabileceğim? İlk önce ben, benden başlayacağım ve aileme örnek olacağım....

16 MART 2013
Serdar Karamanlı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder