4 Şubat 2013 Pazartesi

Okumaya zorlandığınız ayetler var mıdır?


Şahsım adına itiraf etmem gerekirse,ibadet ve kulluğun ne anlama geldiğini bilen bir müslüman olarak, Rabbimin huzurunda gönül rahatlığı ile okuyamadığım, okurken en fazla zorlandığım, en fazla sıkıldığım ayet i kerime şudur.,
"Yalnız Sana kulluk eder ve yalnız Sen'den yardım dileriz." Fatiha 5
Her şeyi hakkı ile bilen Rabbimin huzurunda durarak bu ayet i kerimeyi okurken, hal ve yaşantımla, hal ve yaşantımızla ilgili bu tekmili verirken, boynumun büküldüğünü, başımın iki omuz arasına gömüldüğünü hissediyorum. Namazlarda Fatiha suresini okuma zorunluluğu olmasa, belki de Rabbimin huzurunda utanılası bir duruma düşmemek için birçok namazda bu sureyi okumayacak, okumak istemeyeceğim!
İşin tuhaf tarafı Fatiha suresindeki bu ayet i kerimeyi takip eden ayet i kerimeler ise en fazla muhtaç olduğum, en çok okumak istediğim ayet i kerimelerdir.
"Bizi dosdoğru yola ilet. Kendilerine nimet verdiklerinin yoluna, gazaba uğrayanların ve sapıklarınkine değil." Fatiha 6.7
Bu ikilem arasında bazen şaşırıyorum, şaşkınca düşüncelere kapılıyorum!
Kendi kendime "Beşinci ayet i kerimeyi atlayarak bu sureyi okuyayım mı?" diye aklımdan geçiriyorum!
Tabi ki olmazdı, olamazdı!
Çünkü altı ve yedinci ayet i kerimelerdeki muhteşem duayı yapmaya hak kazanan müslümanlar, beşinci ayet i kerimenin yani "Yalnız Sana kulluk eder ve yalnız Sen'den yardım dileriz" buyruğunun gereğini yaparak bu ayet i kerimeyi kalbi bir mutmainlikle okuyan, okuyabilen müslümanlardır.
Peki sizler, sizler bu ayet i kerimeleri kalbi bir mutmainlik ile okuyabiliyor musunuz? Huzurunda durduğunuz Allah'tan hiç utanmadan, hiç sıkılmadan, hiçbir kalbi rahatsızlık duymadan "Yalnız Sana kulluk eder ve yalnız Sen'den yardım dileriz." diyebiliyor musunuz?
Allah'a kulluğu sadece namaz kılmak veya oruç tutmak olarak algılayanlar, elbette ki evet diyeceklerdir. Ne var ki Allah'a kulluk, sadece namaz kılmak, sadece oruç tutmak veya hacca gitmek değildir. Allah'a kulluk demek, bütün bir yaşantıda sadece Allah'a yönelmek, hangi konuda olursa olsun önemle ve öncelikle Allah'ın hükümlerini dikkate almak, bu İlahi hükümlere sımsıkı sarılarak Allah için yaşamak ve Allah için ölmek demektir.

Mehmed Alagaş-VAHDETE 7 ADIM kitabından...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder