15 Nisan 2012 Pazar

TÜRKİYE DİYANET VAKFI KURAN-I KERİM MEALİ

TÜRKİYE DİYANET VAKFI KURAN-I KERİM MEALİ
Hazırlayanlar:

Prof.Dr. Hayrettin Karaman  
Prof.Dr. Ali Özek 
Prof.Dr. İbrahim Kafi Dönmez
Prof.Dr. Mustafa Çağrıcı
Prof.Dr. Sadrettin Gümüş
Doç.Dr. Ali Turgut
Bitiş Tarihi : 15NİSAN2012



Bu okumamda Kur'an da geçen Müslüman kelimesi ayetleri inceledim.

Türk Dil Kurumunun yayımladığı sözlükte ki anlamı;

1. özel, isim, din b.  İslam dininden olan kimse, Muhammedî, Müslim, Müselman, mümin

2. özel, halk ağzında İslam dininin kurallarını yerine getiren kimse

3. özel, mecaz Doğru, haktan ayrılmaz kimse

Arapçadan Türkçeye çevrilirken ise: Boyun eğen, Allah'a kayıt şartsız teslim olan kimse anlamı verilmektedir. Daha geniş anlamı ile kendi iradesini, Allah ın iradesi altına sokan kimse diye de çevrildiği görülmektedir. Yani Müslüman, Allah'a kayıtsız şartsız teslim olan demekmiş.

Şimdi Kur'an da bize verilen adı Kim vermiş, Peygamberler kendilerine ne isim vermişler, Peygamberlere iman edip yolundan gidenler kendilerine ne isim veriyor bir bakalım.

Allah cc. bize ne ad vermiş bir bakalım.

22 HAC 78 "Peygamberin size şahit olması, sizin de insanlara şahit olmanız için, O, gerek daha önce (gelmiş kitaplarda), gerekse bunda (Kur'an'da) size "Müslümanlar" adını verdi. Öyle ise namazı kılın; zekatı verin ve Allah'a sımsıkı sarılın. O, sizin Mevla’nızdır. Ne güzel Mevla’dır, ne güzel yardımcıdır."

Muhammed As. kendini nasıl tanımlamış,

27 NEML 91. (De ki:) Ben ancak, bu şehrin (Mekke'nin) Rabbine -ki O burayı dokunulmaz kılmıştır- kulluk etmekle emrolundum. Her şey de zaten O'na aittir. Bana Müslümanlardan olmam " emredildi.

39 ZÜMER 12. Bana müslümanların ilki olmam emrolundu.

6 EN'AM 163 “O’nun hiçbir ortağı yoktur. İşte ben bununla emrolundum. Ben Müslümanların ilkiyim.”

Nuh as. kendini nasıl tanımlıyor,

10YUNUS 72 "Eğer yüz çeviriyorsanız, zaten ben sizden bir ücret istemedim. Benim ecrim Allah'tan başkasına ait değildir ve bana Müslümanlardan olmam emrolundu."

Allah cc İbrahim as. nasıl tanımlıyor ve O çocuklarına ne vasiyet etmişti,

3Ali İMRAN62 İbrahim, ne yahudi, ne de Hristiyan idi; fakat o, Allah'ı bir tanıyan dosdoğru bir Müslüman idi; müşriklerden de değildi.

2BARAKA 132 Bunu İbrahim de kendi oğullarına vasiyet etti, Yakup da: Oğullarım! Allah sizin için bu dini (İslam'ı) seçti. O halde sadece Müslümanlar olarak ölünüz (dedi).

Yusuf as. kendini nasıl tanımlamış,

12 YUSUF 101 Beni Müslüman olarak öldür ve beni Salihler arasına kat!

Musa as. ile mücadele edip, yenilince Sihirbazlar ve Firavun suda boğulurken ne dedi,

7ARAF126 Sen sadece Rabbimizin ayetleri bize geldiğinde onlara inandığımız için bizden intikam alıyorsun. Ey Rabbimiz! Bize bol bol sabır ver, Müslüman olarak canımızı al, dediler.

10 YUNUS 90 Biz, İsrail oğullarını denizden geçirdik. Ama Firavun ve askerleri zulmetmek ve saldırmak üzere onları takip etti. Nihayet (denizde) boğulma haline gelince, (Firavun:) "Gerçekten, İsrail oğullarının inandığı Tanrı'dan başka tanrı olmadığına ben de iman ettim. Ben de Müslümanlardanım!" dedi.

Süleyman as. ve Belkıs ne diyor,

27 NEML 42 Melike gelince: Senin tahtın da böyle mi? dendi. O şöyle cevap verdi: Tıpkı o! (Süleyman şöyle dedi): Bize daha önce (Allah'tan) bilgi verilmiş ve biz Müslüman olmuştuk.

İsa as. ve havarileri ne diyorlar,

3 ALİ İMRAN 52 İsa, onlardaki inkarcılığı sezince: Allah yolunda bana yardımcı olacaklar kimlerdir? dedi. Havariler: Biz, Allah yolunun yardımcılarıyız; Allah'a inandık, şahit ol ki bizler Müslümanlarız, cevabını verdiler.

Allah cc, Ehli kitaptan olup kendilerine Kur'an okunduğunda ne cevap verdiklerine bakalım,

28KASAS 53 Onlara (Kur'an) okunduğu zaman: Ona iman ettik. Çünkü o Rabbimizden gelmiş hakikattir. Esasen biz daha önce de Müslüman idik, derler.

Bu ayetlerin ışığında son olarak iki soru daha soralım,

İlki Allah cc bize bir soru soruyor bakalım ne soruyor?

11HUD 14 Eğer (onlar) size cevap veremiyorlarsa, bilin ki, o ancak Allah'ın ilmiyle indirilmiştir ve O'ndan başka tanrı yoktur. Artık siz Müslüman oluyor musunuz?

Sonra ki soru bizlere, biz hakikaten Müslüman olduk mu?(teslim olduk mu?)
Bu yazıyı, kendine Rahmanın koyduğu isimden başka isimler koyma çabasına girenlere bir hatırlatma olsun diye hazırladım.
Selam Dua ve Kalbi Hürmetlerimle
Serdar Karamanlı






BBbbbbbbbmnbmnmnmnmnTÜRKİYE DİYANET VAKFI KURAN-I KERİM MEALİ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder