7 Ekim 2011 Cuma

Benim Devletim Timur: Tüzükat’ı Timurin ve Cengiz Yasası

Benim Devletim Timur: Tüzükat’ı Timurin ve Cengiz Yasası
BİTİŞİ TARİHİ : 7 EKİM 2011
Benim Devletim Timur: Tüzükat’ı Timurin ve Cengiz Yasası hakkında : İçinizden çoğunuz Tanrının yardımı ile benden sonra hükümdar olacaksınız. bunun için sizlere armağıan olarak kendi kurallarımı bir araya topluyorum. Bu kurallarıma uymak, çocuklarıma, vaktiyle benim katlanmak ve devirmek zorunda olduğum bir çok güçlüklere, yorgunluklara Allah’ın lutfü ve Muhammed dininin etkisiyle atlattığım tehlikelere karşı bir baht kaynağı ve gelecek olsun.

Bizler Timurlenk hakkında hep olumsuz bilgiler edindik veya kasıtlı olarak öğle öğretilmiş. Bu kitap Timur Han ile ilgili kısa ama giriş olması bakımından iyi bilgiler vermektedir. Ayrıca, Türklerin yasaları İslam ile nasıl iyileştiğinide bu süreçte görebiliz. Özellikle Timur Han ile Yıldırım Beyazıt Han arasında ki konuşma aktarıldığı gibi ise tarih bilgilerimizi yenilememiz gerekecek.
Dostlar Kitaplara Küsmeyin
Serdar Karamanlı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder