1 Mart 2015 Pazar

NASA'da çalışan Türk Profesör.....


Nasa 1965'de Apollo projesinde çalışan tek Türk yazılımcı

'Vatandaş yapamadılar'
Eraslan, NASA'da çalışmaya başlarken başından geçen ilginç bir olayı şöyle anlattı:
"NASA 1965'de Apollo projesine beni aldı. O dönemde park cezası yediğim için diplomamı bile alamıyordum. Pasaportum geçmiş, vizem bitmişti. Çok gizli projelere katılmam için ABD vatandaş formunu doldurmamı istediler. 'Doldurmam' dedim, ikna edemediler. Sonunda, 'ABD ile Türkiye arasında bir savaş çıkarsa hangi tarafa gideceksin?' dediler. Ben de, 'ABD'yi seviyorum ama Türkiye vatanım' dedim. Bana bir mektup yazdırdılar. Mektupta, 'ABD'yi de, Türkiye'yi de çok seviyorum, eğer ABD ile bir savaş çıkarsa 24 saat içinde hangi tarafa sadakatli olacağımı bildireceğim' diye yazdım. Bu formüle ikna oldular ve çalışma izni verdiler.
Böyle bir uygulama ilk kez yapıldı. NASA, 'Bu adam bize şart' dediği için oldu. Çünkü yazılım programı yapan yoktu o sıralarda. ABD vatandaşı olsam, dedelerim mezarında ters dönerdi."

http://www.milliyet.com.tr/2005/06/20/yasam/axyas01.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder