13 Nisan 2011 Çarşamba

"Hayatımın 5 Yılı" Murat Kurnaz'ın Guantanamo anıları....

Dünya 5 yıl boyunca onu konuştu. Ülkeler arası krize neden oldu. Hakkında yüzlerce haber yapıldı. El Kaide 11 Eylül'de ABD'den ortaya çıktığından bu yana adeta küresel terörün bir "pop ikonu"na dönüştü. Adı, Murat Kurnaz. Pakistan'da El Kaide ve Taliban bağlantılı olduğu gerekçesiyle gözaltına alındı, ABD'nin Guantanamo'daki hapishanelerinde 4 yıl işkence gördü, terörist damgası yedi. 2006 yılında serbest bırakıldıktan sonra da dünya onun gözünden, dilinden Guantanamo'yu, işkenceleri, Pakistan'ı ve İslam'ı tartıştı. Almanya'da yaşayan Sakarya'nın Kuşça köyünden Murat Kurnaz, geçtiğimiz nisan ayında yaşadıklarını "Hayatımın 5 Yılı" adıyla kitaplaştırdı. Kitabı adeta işkencenin günlüğü gibi.

Ben ne düşünüyorum; İnsan neslinin bir kısmının diğerlerine ne tür işkenceyi ve aşağılamayı layık gördüğünün en belirgin belgesli niteliğinde bir kitap. KİTABIN SONUNA GELDİĞİMDE  KENDİMDEN UTANDIM, DEDİM Kİ YA RABBİ NASIL BİR VARLIĞIZ HALA ANLAMADIM. ANLAMADAN DA ÖLECEĞİM......
Batılı SİYASİLERİN iktidarlarını, Sermayenin İnsan nesline bakışınıda görebilir ve  Yüreğinize yara açabilir bu kitap. 
Başlama Tarihi 8Nisan2011 - Bitiş Tarihi 13nisan2011

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder